Borneo jungle

Hur vi gjorde skreien till värsta grejen

Projektbeskrivning


Kund:
 Stockholms Restauranger & Wärdshus

Tidpunkt: 2016

Uppdrag: Att fylla koncernens restauranger under branschens mest kritiska period (januari-mars) på ett sätt som dessutom byggde varumärket på sikt.

Insats: Idé, koncept, strategi, kampanjplan, grafisk profil, hemsida,, design, grafisk profil, texter samt implementering av innehåll), annonser, affischer, menyer, filmgrafik, art direction och bildmanus vid fotografering.

Fotograf: Julia Norlander

torsk på torsk

Varje år vandrar torsken från Barents hav ner till nord-norska kusten för att leka. Efter den långa vandringen genom kalla klara vatten och hårda strömmar, blir torsken muskulösare och får ett fastare vitare och mer delikat kött. När torsken är framme, kallas den för skrei. Då är torsken som allra bäst. Vid samma tidpunkt går restaurangbranschen som allra sämst.

Stockholms Restauranger & Wärdshus bestämde sig för att vända trenden och utnyttja skreisäsongen. Lejonhjärta tog fram idén – festivalkonceptet, tänkt att återanvändas även för andra säsongsråvaror. Under festivalen kunde stockholmarna uppleva skreien nose-to-tail på 30 olika sätt på 7 olika restauranger i Stockholm till fantastiska priser.

Den gastronomiska festivalen blev en formidabel succé som fyrdubblade antalet gäster under den kritiska perioden. Festivalen fick även mängder med positiv uppmärksamhet i media, som till exempel en halvsida i Dagens Industri.

CommuniNation  |  Sveavägen 117  |  113 49 Stockholm  |  info@communination.se  |  Phone: 070-433 85 55